Είστε εδώ: Εφοπλιστής | DNV - Remi Eriksen: Πορεία προς το 2050 
DNV - Remi Eriksen: Πορεία προς το 2050
Όπως είχα αναφέρει στο «2023 Energy Transition Outlook», η παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση δεν είχε ουσιαστικά ξεκινήσει, γιατί η καθαρή ενέργεια δεν είχε αρχίσει να αντικαθιστά τα ορυκτά καύσιμα σε απόλυτες τιμές.
Έναν χρόνο αργότερα, φτάσαμε στο σημείο αυτό: Το 2024 είναι το έτος όπου ξεκίνησε η παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση. Είναι, επίσης, το έτος όπου οι εκπομπές είναι πιθανό να κορυφωθούν, δηλαδή δεν πρόκειται να αυξηθούν περαιτέρω, γεγονός που αποτελεί θετική είδηση και ορόσημο για την ανθρωπότητα.
Ωστόσο, δεδομένου ότι οι εκπομπές είναι σωρευτικές, πρέπει πλέον να εστιάσουμε στο πόσο γρήγορα θα μειωθούν και είναι ανησυχητικό το κατά πόσο η πρόβλεψη της μείωσης απέχει από τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού. Η «πιο πιθανή» ενεργειακή μετάβαση που περιγράφεται στη συνέχεια οδηγεί σε άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 2,2 βαθμούς έως το τέλος του 21ου αιώνα.
Εάν επιθυμούμε γρηγορότερη μετάβαση, πρέπει να κατανοήσουμε τι λειτουργεί και τι όχι. Καταρχάς, τα φωτοβολταϊκά και οι μπαταρίες παρουσιάζουν μεγάλη άνθηση, με ταχύτερη αύξηση απ’ ό,τι είχαμε προβλέψει. Το 2023, οι νέες ηλιακές εγκαταστάσεις εκτοξεύτηκαν κατά 80% παγκοσμίως, αγγίζοντας τα 400 GW.
Ένας από τους λόγους για τους οποίους κερδίζει έδαφος τόσο γρήγορα η ηλιακή ενέργεια είναι επειδή οι τιμές των μπαταριών σημειώνουν κατακόρυφη πτώση, καθιστώντας πιο προσιτή την 24ωρη παραγωγή και αποθήκευση ηλιακής ενέργειας.
Οι τιμές των μπαταριών μειώθηκαν πέρυσι κατά 14% και θα συνεχίσουν την καθοδική τους πορεία, άρα είναι βέβαιο ότι και τα ηλεκτρικά οχήματα θα πωλούνται φθηνότερα. Επομένως, ο κόσμος εξακολουθεί να κινείται σύμφωνα με την πρόβλεψή μας ότι το 50% των πωλήσεων νέων επιβατικών οχημάτων, παγκοσμίως, θα είναι ηλεκτρικά έως το 2031. Οι εξελίξεις στην ηλιακή ενέργεια και στις μπαταρίες είναι βασικές αιτίες κορύφωσης των εκπομπών.
Διαβάστε τη συνέχεια στον «Ε» Φεβρουαρίου 2025...
|