printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | Γέφυρες και μηχανοστάσια κυβερνούν πλέον οι γυναίκες

Νέα

Γέφυρες και μηχανοστάσια κυβερνούν πλέον οι γυναίκες

01.10.08

Με συντριπτικά υψηλότερες βαθμολογίες οι γυναίκες κατακτούν και τα ναυτικά επαγγέλματα

Χαρακτηριστικά αναφέρουμε την περίπτωση της Ευτυχίας Θεοδωρακοπούλου η οποία εισήχθη στη Σχολή Πλοίαρχων με 18.818 μόρια όταν ο τελευταίος εισακτέος κατέλαβε θέση στη Σχολή Πλοιάρχων με μόλις 9.000 μονάδες. Συνολικά από τους 1.321 εισαχθέντες στις ΑΕΝ οι 254 είναι γυναίκες που θέλουν να κάνουν καριέρα ως πλοίαρχοι και μηχανικοί. Στις Σχολές Πλοιάρχων εισήχθησαν 877 υποψήφιοι, εκ των οποίων 214 γυναίκες και στις Σχολές Μηχανικών 444, εκ των οποίων 40 γυναίκες.

Στελέχη του Υπουργείου, αλλά και μέλη της ΕΕΕ, δηλώνουν ικανοποιημένοι αφού επετεύχθη ο στόχος για την εισαγωγή 1.300 νέων εισαχθέντων στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού για το διδακτικό έτος 2008-09. Στην πραγματικότητα όμως η συντριπτική πλειοψηφία των εισαχθέντων κατέκτησε από 9.000 έως 11.000 μονάδες, πράγμα που αναδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι οι ναυτικές Σχολές παραμένουν τελευταίες στην επιλογή των νέων της χώρας. Απόδειξη μάλιστα αποτελεί το γεγονός ότι οι μηχανικοί είναι πολύ λιγότεροι των πλοιάρχων, ενώ υπάρχει μεγάλη έλλειψη σε μηχανικούς.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι το πρόβλημα της φθίνουσας ροής νέου έμψυχου υλικού στη ναυτιλία δεν είναι φαινόμενο ελληνικό, αλλά πανευρωπαϊκό. Το γεγονός αυτό προκαλεί ανησυχία για τις συνέπειες και στην υποδομή ασφάλειας του εμπορικού ναυτικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ προβλέπεται ότι η δυσμενής αυτή κατάσταση θα επιδεινωθεί στο μέλλον εάν δεν υπάρξουν συντονισμένες προσπάθειες των κρατών-μελών και της Ε.Ε. Όπως τονίζεται, εάν δεν διασφαλιστεί η προσφορά έμψυχου δυναμικού, η Ευρώπη σύντομα θα αντιμετωπίσει έλλειψη ακόμη και τεχνογνωσίας, η οποία απαιτείται για τις κρίσιμες από πλευράς ασφαλείας δραστηριότητες της ναυτιλίας. Όπως είναι η ναυπήγηση, οι επιθεωρήσεις πλοίων, το δίκαιο, οι ασφαλίσεις, η διάσωση και οι υπηρεσίες πλοηγήσεως. Αξίζει να σημειωθεί ότι προσπάθεια προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα είναι σε εξέλιξη και από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, δυστυχώς όμως μόνον με την επίκληση των υψηλών αμοιβών του επαγγέλματος. Μέχρι σήμερα ελάχιστοι είχαν τη δυνατότητα να διαβλέψουν ότι οι νέοι δεν επιθυμούν να «φυλακιστούν» σ’ ένα πλωτό μέσο, χωρίς να τους διασφαλίζεται η τακτική επικοινωνία και η επαφή με την οικογένειά τους.

Πέρα από αυτό, η απαξίωση του ναυτικού επαγγέλματος, και μάλιστα ακόμα και από το ακατάλληλο εκπαιδευτικό προσωπικό, είναι η βασική αιτία αποχώρησης μεγάλου αριθμού σπουδαστών, από τα πρώτα χρόνια της φοίτησής τους στις Σχολές Εμπορικού Ναυτικού. Βεβαίως να μην ξεχνάμε ότι ο προκάτοχος του κ. Βουλγαράκη απαξίωσε να επισκεφθεί έστω και μία σχολή Εμπορικού Ναυτικού καθ’ όλη τη διάρκεια της... θυελλώδους παραμονής του στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
 


Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία