printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | Ενστάσεις του Κομίτι για τα μέτρα ατμοσφαιρικής ρύπανσης του IMO

Νέα

Ενστάσεις του Κομίτι για τα μέτρα ατμοσφαιρικής ρύπανσης του IMO

29.08.08

Τις έντονες ανησυχίες του και τις προτάσεις του για τα νέα «διεθνή» μέτρα ατμοσφαιρικής ρύπανσης της ναυτιλίας εκφράζει με επιστολή του στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ο ελληνικός εφοπλισμός


Ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, Committee, κ. Επαμεινώνδας Εμπειρίκος, με επιστολή του προς το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) προβάλλει τις ενστάσεις του σχετικά με την υιοθέτηση μέτρων κατά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στη ναυτιλιακή βιομηχανία, τα οποία ενδέχεται να έχουν το αντίθετο από το προσδοκώμενο αποτέλεσμα. Σύμφωνα με το Committee τα μέτρα που ετοιμάζεται να λάβει η Επιτροπή Προστασίας του Θαλασσίου Περιβάλλοντος (ΜEPC), με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και αφορούν την επιβολή ειδικού φόρου στα καύσιμα αλλά και την υπαγωγή της παγκόσμιας ναυτιλίας σε ένα σύστημα Εμπορίας Ρύπων, δεν είναι αποδοτικά και ενδέχεται να επιβαρύνουν ανεπανόρθωτα τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ο κ. Εμπειρίκος επισημαίνει ότι «η υιοθέτηση ενός τέλους για τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ακατάλληλο και αντιπαραγωγικό ως μέτρο και θα έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες όχι μόνο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, αλλά και για το ίδιο το περιβάλλον», και προσθέτει ότι «η αγορά έχει ήδη προσφέρει οικονομικά κίνητρα για την εφαρμογή και περαιτέρω ανάπτυξη τεχνικών και διαχειριστικών μέτρων για τη βελτίωση της απόδοσης των καυσίμων, και με τον τρόπο αυτό της μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, χωρίς τη λήψη των συγκεκριμένων μέτρων».

Στην επιστολή αναφέρεται επίσης ότι η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα αναγνωρίζει την ανάγκη για μείωση των ρύπων που μολύνουν την ατμόσφαιρα και ότι υποστηρίζει το έργο του ΙΜΟ, ωστόσο τονίζει ότι θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και να διασφαλιστεί ότι τα μέτρα που θα ληφθούν θα είναι πρακτικά και αποτελεσματικά και ότι δεν θα έχουν αντιπαραγωγικές συνέπειες, ή θα εκμηδενίσουν τα οφέλη των ήδη υπαρχόντων μέτρων. Οποιαδήποτε οικονομικά μέτρα θα πρέπει να υπάγονται σε μια γενικότερη πολιτική μεταφορών, που ενθαρρύνει τις μεταφορές δια θαλάσσης όπου αυτές είναι δυνατές, λόγω της λιγότερο ρυπογόνου δραστηριότητας της ναυτιλίας, σύμφωνα με τον κ. Εμπειρίκο.
 


Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία