printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | Η τραγωδία του Περάματος

Νέα

Η τραγωδία του Περάματος

29.08.08

Οκτώ άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, λόγω παντελούς έλλειψης μέτρων ασφαλείας, στο εργατικό δυστύχημα στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος στις 24 Ιουλίου

Επτά Έλληνες και ένας Φιλιππινέζος βρήκαν τραγικό θάνατο όταν το πλοίο μεταφοράς προπανίου FRIENDSHIP GAS της ελληνικής Magnus Carriers τυλίχτηκε στις φλόγες ύστερα από έκρηξη που σημειώθηκε σε μία από τις δεξαμενές. Δύο άνθρωποι, ο αξιωματικός ασφάλειας και ένας τεχνικός ναυτιλιακών χημικών, τέθηκαν υπό κράτηση στις 25 Ιουλίου, ως υπεύθυνοι να διασφαλίσουν ότι το πλοίο ήταν ασφαλές για τη διεκπεραίωση εργασιών με γυμνή φλόγα.

Το δυστύχημα είναι το δεύτερο σοβαρότερο στο Πέραμα, μετά το ατύχημα τη δεκαετία του ’80 όπου δεκαέξι άτομα σκοτώθηκαν όταν εξερράγη το ANANGEL GREATNESS. Από το 2000 έχουν αναφερθεί περίπου 800 περιστατικά στη ζώνη, ενώ εργάτες στο Πέραμα ισχυρίζονται ότι 36 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους την τελευταία δεκαετία. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΝΟ «ο βαρύς φόρος αίματος που κατέβαλαν οι παραπάνω εργαζόμενοι προστίθεται στον μακρύ κατάλογο ανάλογων θλιβερών, άδικων και απαράδεκτων συμβάντων». Η Διοίκηση της ΠΝΟ και προσωπικά ο γ.γ. Cpt Γιάννης Χαλάς «απαιτεί από το ΥΕΝΑΝΠ να επανεξετάσει τους όρους και τους κανονισμούς που διέπουν την εργασία στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, κατά τρόπο που να διασφαλίζουν αποτελεσματικά τη σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων και να αποτρέπουν επανάληψη ανάλογων γεγονότων, πράγμα που συνιστά αυτονόητη υποχρέωση της πολιτείας». Οι εργάτες προχώρησαν σε 72 ώρες απεργιακές κινητοποιήσεις ως διαμαρτυρία για τις συνθήκες εργασίας στο Πέραμα.

Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος έχει ξεκινήσει και το Υπουργείο Απασχόλησης προχώρησε στην άμεση αναγγελία μέτρων για τη στήριξη των οικογενειών των θυμάτων, όπως την παροχή οικονομικής βοήθειας 10.000 ευρώ στις οικογένειες των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους και την παροχή 5.000 ευρώ στους τέσσερις εργαζόμενους που τραυματίστηκαν.

Το χωρητικότητας 5.986 τόνων dw LPG carrier ανήκει στην Art Gas Maritime, και βρισκόταν υπό τη διαχείριση της Magnus Carriers, συμφερόντων Γαβριήλ Πετρίδη. Η πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρεία έχουν μηνύσει την εταιρεία που είχε αναλάβει την επισκευή του πλοίου για αμέλεια, ζητώντας αποζημίωση ύψους 2 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας για τα αίτια της έκρηξης, στο πλοίο εργάζονταν 23 τεχνίτες και μέλη του πληρώματος, εκ των οποίων ορισμένοι έβαφαν και άλλοι εκτελούσαν εργασίες συγκόλλησης. Η φωτιά ξεκίνησε σε περιοχή όπου γινόταν συγκόλληση στις άνω δεξαμενές του πλοίου, ενώ οι δεξαμενές καυσίμων ήταν σχεδόν άδειες. Σύμφωνα με την Magnus Carriers, είχαν εκδοθεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα όπως και οι άδειες και όταν συνέβη το ατύχημα οι επισκευές βρίσκονταν στα τελευταία στάδια ολοκλήρωσης των εργασιών. 

 


Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία