printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | Τα φώτα σβήνουν για τον Ελληνικό Νηογνώμονα

Νέα

Τα φώτα σβήνουν για τον Ελληνικό Νηογνώμονα

29.08.08

Με εντολή της Ε.Ε., η Α.Ε. Ελληνικός Νηογνώμονας απαγορεύεται να εκδίδει πλέον πιστοποιητικά ασφαλείας για πλοία των κρατών-μελών

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού εξάντλησε όλες τις προθεσμίες και ύστερα από απανωτές προειδοποιήσεις, αφαίρεσε από τον ιδιωτικοποιημένο οργανισμό τη δυνατότητα να εκδίδει πιστοποιητικά ασφαλείας για όλα τα πλοία των χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εντολή ισχύει από τις 4 Αυγούστου 2008. Όσον αφορά στα εμπορικά πλοία της Κύπρου και της Μάλτας που βρίσκονταν στην κλάση του Ελληνικού Νηογνώμονα έχουν ένα χρόνο προθεσμία για να ενταχθούν σε νέο οργανισμό, ενώ αμέσως μετά τη λήξη ισχύος του πιστοποιητικού τους οφείλουν και πάλι να αναζητήσουν έγκυρο Νηογνώμονα ώστε να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους. Ανάλογη είναι και η ευθύνη των ελληνικών επιβατηγών, τουριστικών και εμπορικών πλοίων.

Σχετικά με τα ακτοπλοϊκά καράβια της Ελλάδας, ήδη οι τρεις μεγάλες εταιρείες ΑΝΕΚ Lines, Minoan Lines και Blue Star Ferries ανέμεναν αυτή την εξέλιξη και έχουν μεταφέρει τα πλοία τους σε άλλους Νηογνώμονες. Το πρόβλημα βρίσκεται στις μικρότερες εταιρείες, καθώς τώρα θα πρέπει να υποστούν γενική επιθεώρηση, και οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Και αυτό ίσως αποτελέσει ένα ακόμα πρόσχημα για να αποσύρουν οι εταιρείες αρκετά από τα πλοία που είναι σήμερα δρομολογημένα, καθώς ήδη εδώ και μήνες ισχυρίζονται ότι η άνοδος των καυσίμων μετέτρεψε σε μη κερδοφόρες τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Το μεγαλύτερο κτύπημα θα το υποστούν τα άγονα νησιά καθώς μέχρι στιγμής καμία εταιρεία δεν αντέδρασε στις προκηρύξεις των διαγωνισμών, με αποτέλεσμα όλοι να χαρακτηριστούν άγονοι.

Αιτία της «αποβολής» της Α.Ε. Ελληνικός Νηογνώμονας από το ευρωπαϊκό ναυτιλιακό πλαίσιο υπήρξε το γεγονός ότι η εν λόγω εταιρεία δεν συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις της Κομισιόν που έγιναν πριν από έναν χρόνο και αφορούσαν στην πρόσληψη τουλάχιστον 120 μόνιμων επιθεωρητών αποκλειστικής απασχόλησης. Επίσης, η εταιρεία αδυνατούσε να παρακολουθήσει τη ναυπήγηση των πλοίων, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ακόμα σημαντικό ποιοτικό χαρακτηριστικό που δεν μπορούσε να επικαλεστεί για να διατηρήσει την εμπιστοσύνη της Ε.Ε. Πέρα από όλα αυτά, ένας ογκωδέστατος φάκελος μεταφέρθηκε από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας στην Εισαγγελία Πειραιά με σειρά παρατηρήσεων, αντικανονικοτήτων και παραλήψεων που διαπιστώθηκαν σε βάρος του Ε.Ν. αλλά και επιπλήξεων που δέχτηκε τόσο από τον τότε υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, όσο και από το γ.γ. Ιωάννη Τζωάννο, αλλά και από υπηρεσιακούς παράγοντες. Γεγονός πάντως είναι πως αν και επιβλήθηκαν κάποια πρόστιμα στην εν λόγω εταιρεία, αυτή εξακολουθεί να παραμένει στο απυρόβλητο και να καλύπτεται από το Υπουργείο, έστω κι αν οι παραλείψεις της εταιρείας μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Η εν λόγω εταιρεία από τις 26 Ιουλίου που της ανακοινώθηκε η άρση της εμπιστοσύνης της Ε.Ε. δεν προέβη σε καμία ανακοίνωση.


Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία