printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | AL SALAM BOCCACCIO

Νέα

AL SALAM BOCCACCIO

29.08.08

Την κατακραυγή των Αιγυπτίων προκάλεσε η αθώωση πέντε κατηγορουμένων για το ναυάγιο του AL SALAM BOCCACCIO 98, που προκάλεσε το θάνατο 1.034 ατόμων

Δυόμισι χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο 1.034 ατόμων στην Ερυθρά Θάλασσα εξαιτίας του ναυαγίου του επιβατηγού/οχηματαγωγού AL SALAM BOCCACCIO 98, πέντε από τους έξι κατηγορούμενους αθωώθηκαν από αιγυπτιακό δικαστήριο. Ο καπετάνιος του αδελφού πλοίου SAINT CATHERINE, Salah Mahmoud Gomaa, ήταν ο μόνος ο οποίος καταδικάστηκε καθώς το δικαστήριο έκρινε ότι δεν έδειξε «ευσπλαχνία» και απέτυχε στο καθήκον του, γιατί δεν έσπευσε να βοηθήσει τα θύματα του ατυχήματος. Ο κ. Gomaa καταδικάστηκε σε έξι μήνες φυλάκιση και του επιβλήθηκε πρόστιμο 1.900 δολαρίων.

Οι οικογένειες των θυμάτων έμειναν έκπληκτες από την απόφαση του δικαστηρίου, η οποία τους προκάλεσε θυμό, και αδυνατούν να πιστέψουν ότι ο πρόεδρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας του ναυαγισμένου φέρι, Mohamed Mamdouh Ismail, ο γιος του και αντιπρόεδρος της εταιρείας, Amr Mamdouh Ismail και τρεις διευθυντές της εταιρείας El Salam Maritime Transport αθωώθηκαν. Κατηγορούνταν για αμέλεια στη διαχείριση του πλοίου και στην προσπάθεια διάσωσης των θυμάτων μετά τη βύθιση του πλοίου στην Ερυθρά Θάλασσα στις 3 Φεβρουαρίου 2006.

Το καράβι βυθίστηκε εν μέσω καταιγίδας αφού μέλη του πληρώματος δεν κατάφεραν να σβήσουν τη φωτιά που είχε ξεκινήσει στο κατάστρωμα του γκαράζ. Ο κ. Gomaa ισχυρίστηκε ότι δεν έσπευσε να βοηθήσει το άτυχο πλοίο γιατί φοβόταν ότι λόγω του καιρού ο κίνδυνος να αναποδογυρίσει και το δικό του καράβι, με 1.800 επιβάτες, ήταν πολύ μεγάλος.  Ο δικηγόρος, που αντιπροσώπευε αρκετές οικογένειες των θυμάτων, δεσμεύτηκε να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης. Ο γ.γ. της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργατών Μεταφορών (IΤF) χαρακτήρισε την απόφαση του δικαστηρίου «ανεξήγητη» και πρόσθεσε ότι «η έρευνα του ατυχήματος αποκάλυψε την ανικανότητα, την απληστία, και την κατάφωρη παράβλεψη όχι απλώς διεθνών και εθνικών κανονισμών αλλά και της κοινής λογικής». «Η απόφαση να αφεθούν οι πλοιοκτήτες και τα στελέχη της εταιρείας ελεύθεροι χωρίς καμία επίπτωση και χωρίς να πρέπει να λάβουν την ευθύνη των συνεπειών, θέτει ένα επικίνδυνο παράδειγμα», υπογράμμισε ο κ. Jon Whitlow. 
 


Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία