printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Νέα | Ακίνδυνο το VLCC HAVEN

Νέα

Ακίνδυνο το VLCC HAVEN

30.07.08

Δεκαεφτά χρόνια μετά το ναυάγιο του Very Large Crude Carrier HAVEN, ανοιχτά της Γένοβας, ολοκληρώθηκε η άντληση καυσίμων από το σκάφος

Η επιχείρηση καθαρισμού ξεκίνησε τον Απρίλιο από την εταιρεία διασώσεων Smit Salvage. Δύο μήνες μετά ολοκληρώθηκε η άντληση 100 τόνων καυσίμων που είχαν παραμείνει στο δεξαμενόπλοιο, από το οποίο διέρρεαν μικρές ποσότητες πετρελαίου στη Γένοβα εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες. Το κυπριακό HAVEN μετέφερε 144.000 τόνους ιρανικού αργού και 1.200 τόνους καυσίμων όταν πήρε φωτιά στις 11 Απριλίου του 1991, ενώ βρισκόταν αρόδο τέσσερα μίλια ανοιχτά της Γένοβας. Πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, μεταξύ αυτών και ο καπετάνιος. Η φωτιά έκαιγε επί τρεις μέρες και χιλιάδες τόνοι πετρελαίου χύθηκαν στη θάλασσα.

Το πλοίο τελικά βυθίστηκε στα 65 μέτρα βάθος, εγκλωβίζοντας πετρέλαιο στο μηχανοστάσιο το οποίο διέρρευσε στα ενδιαιτήματα, σύμφωνα με ειδικούς της Smit Salvage. Η εταιρεία εντόπισε πετρέλαιο σε πάνω από 100 διαφορετικά σημεία, γεγονός το οποίο κατέστησε τη διαδικασία άντλησης αρκετά χρονοβόρα. Η Smit χρειάστηκε να κλείσει πρώτα ένα χώρο, ο οποίος χρησίμευσε ως αποθηκευτικός χώρος, όπου με το σύστημα «Hot Tap» οι τεχνικοί αποθήκευσαν το πετρέλαιο που αντλήθηκε από όλα τα μέρη του πλοίου προτού μπει στις ειδικές δεξαμενές της φορτηγίδας. Τη διαδικασία επίσης περιέπλεκε το γεγονός ότι το δεξαμενόπλοιο βρισκόταν σε βάθη από 37 έως 80 μέτρα και οι δύτες μπορούν να φτάσουν σε βάθη έως και 45 μέτρων. Η Smit χρησιμοποίησε 12 δύτες, οι οποίοι βουτούσαν για μισή ώρα ο καθένας την ημέρα.

Για τα μεγάλα βάθη όμως υπήρχε μια ομάδα από 8 δύτες οι οποίοι κατέβαιναν ανά δύο σε βάθος 70 μέτρων σε θάλαμο αποσυμπίεσης. Συνολικά έμεναν εκεί για 10 μέρες, βουτώντας 3 ώρες την ημέρα ο καθένας. Η διαδικασία άντλησης καυσίμων από το HAVEN καθυστέρησε, καθώς έπρεπε να διασφαλιστούν πρώτα αρκετοί πόροι από το P&I Club για τον καθαρισμό των ακτών και την αποζημίωση των ψαράδων και των θέρετρων για τη ζημιά που υπέστησαν από τη χειρότερη μόλυνση της Μεσογείου μέχρι σήμερα. Η Smit κέρδισε το συμβόλαιο καθαρισμού του VLCC, προϋπολογισμού 5,7 εκατ. ευρώ, τον περασμένο Δεκέμβριο. Με την ολοκλήρωση του καθαρισμού, το HAVEΝ μπορεί πλέον να γίνει και αυτό ένας «παράδεισος» για τους περιπετειώδεις δύτες ναυαγίων. 
 


Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία