| ||||||||
|
||||||||
| ||||||||
ΝέαΠρόσω ολοταχώς η ανάπτυξη και «ανακαίνιση» του Πειραιά
27.08.10 Μετά τη σύσκεψη στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού μεταξύ του υπουργού κ. Παύλου Γερουλάνου, της γ.γ. του Υπουργείου κ. Λίνας Μενδώνη και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ κ. Γιώργου Ανωμερίτη και τη σύσκεψη και αυτοψία των στελεχών του ΥΠ.ΠΟ.Τ. υπό τη γενική γραμματέα στο λιμάνι, το Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού ενέκρινε στις 22 Ιουλίου το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ στο σύνολό του για τη δημιουργία της «Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά». Το έργο αφορά την περιοχή που εκτείνεται από τον Άγιο Διονύσιο και την Ηετιώνια Ακτή μέχρι το κτίριο του Υπουργείου Ναυτιλίας. «Ένα όραμα για τους κατοίκους του Πειραιά, τους νησιώτες, τους επισκέπτες και τους χρήστες του λιμανιού, με την οριστική έγκριση του ΥΠΠΟΤ γίνεται πραγματικότητα», δήλωσε ο κ. Ανωμερίτης. Και τόνισε ότι «μαζί με τις οικονομικές δραστηριότητές του, ο ΟΛΠ βάζει τη σφραγίδα του, μετατρέποντας το λιμάνι σε "Πύλη Πολιτισμού και Τουρισμού" για τη χώρα και σε βασικό λιμάνι τουριστικής αναφοράς στην Ανατολική Μεσόγειο». Το αναπτυξιακό αυτό σχέδιο περιλαμβάνει τα ακόλουθα έργα: 1 Διαμόρφωση και ανάδειξη της Ηετιώνιας Πύλης. Στην περιοχή δημιουργείται μια πρότυπη ζώνη αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, πρασίνου και ήπιας αναψυχής. Ήδη ο ΟΛΠ παραχώρησε στο ΥΠΠΟΤ πρόσθετη όμορη έκταση για επέκταση του αρχαιολογικού χώρου μέχρι τη λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου και ο νομάρχης Πειραιά ενέκρινε τη χρηματοδότηση με σύμβαση συνεργασίας για το συνολικό έργο ανάπλασης. 2 Μεταστέγαση του Αρχαιολογικού Μουσείου Πειραιά στο σύγχρονο κτίριο του ΟΛΠ στο Καστράκι. Με δεδομένο ότι το σημερινό Μουσείο είναι μικρό (1.034 τ.μ.) και βρίσκεται σε μη εύκολα προσβάσιμη περιοχή, έγινε αποδεκτή η πρόταση μεταστέγασής του στο πιο πάνω κτίριο (5.000 τ.μ.) υπό ορισμένες αρχιτεκτονικές και στατικές μετατροπές. Επίσης, έγινε αποδεκτή και η ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου, του Μουσείου και των γειτονικών πάρκων και εκτάσεων δημιουργώντας έτσι έναν μεγάλο, ενιαίο αναβαθμισμένο χώρο. 3 Μετατροπή του κτιρίου του SILO (ρολόι) σε Εθνικό Ναυτικό Μουσείο και Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων, για την προβολή της ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας στον φυσικό της, μάλιστα, χώρο. Το συνολικό οικοδόμημα του 1929 (κυψέλες) διατηρείται, μαζί και με τους ταινιόδρομους, ως δείγμα βιομηχανικής αρχαιολογίας. 4 Μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης σε Μουσείο Μετανάστευσης, το οποίο ιδρύεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τους μετανάστες και την προσφυγιά. 5 Αποκατάσταση και διαμόρφωση του Προβλήτα "Κράκαρη" σε χώρο εικαστικών και άλλων πολιτιστικών δράσεων, αποχαιρετισμού και εστίασης. 6 Μετατροπή των δύο πολυώροφων αποθηκών (8.500 τ.μ.) σε θεματικό πάρκο για την ιστορία του Πειραιά και της ναυτιλίας, πολυχώρους εκθέσεων, εκδηλώσεων, καινοτομίας και τουρισμού. Όπως δήλωσε ο κ. Ανωμερίτης, το σύνολο των έργων θα έχει από πλευράς ΟΛΠ αποτυπωθεί, προκηρυχθεί και αδειοδοτηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. «Στόχος μας είναι ο συνολικός σχεδιασμός να έχει υλοποιηθεί εντός του χρόνου του επενδυτικού μας προγράμματος (2010-2014)». Στα πλαίσια του αναπτυξιακού σχεδίου και της αναβάθμισης των υπηρεσιών του ΟΛΠ και ευρύτερα του λιμανιού του Πειραιά, εγκρίθηκε από το δ.σ. του ΟΛΠ το Πρακτικό της Επιτροπής για την προεπιλογή εταιρειών για την εγκατάσταση υπερυψωμένου συστήματος κυκλοφορίας (monorail) περιφερειακά του κεντρικού λιμένος Πειραιώς. «Πρόκειται για ένα έργο εξυπηρέτησης εκατομμυρίων επιβατών και πολιτών, πλήρως οικολογικό και σύγχρονο, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί ομόφωνα από τους φορείς της πόλης και τη διϋπουργική επιτροπή», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο κ. Ανωμερίτης. Όπως είναι γνωστό, για την εγκατάσταση και λειτουργία του monorail ο ΟΛΠ είχε δημοσιεύσει στην επίσημη εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων καθώς και σε ΦΕΚ διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος για παρόχους τεχνολογίας και κατασκευαστές monorail τον περασμένο Μάρτιο. Στην προκήρυξη ανταποκρίθηκαν επτά μεγάλοι διεθνείς Όμιλοι, από τους οποίους προεπελέγησαν για τη συνέχιση του διαγωνισμού οι πιο κάτω εταιρείες: Bombardier Transportation Ελλας Α.Ε., Ένωση Εταιρειών J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – Intamin Transportation Ltd, Metrail AG, Scomi Engineering - 2π ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ, Siemens Ελλας Α.Ε. και Ένωση Εταιρειών Archirodon – Urbanaut Company – Rowin Co. Ο ΟΛΠ έχει προσλάβει ως τεχνικό σύμβουλο την «Αττικό Μετρό Α.Ε.», με της οποίας την οριστική τεχνική μελέτη θα προχωρήσει στην προκήρυξη του έργου. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση, η ολοκλήρωση των επόμενων δύο φάσεων της διαγωνιστικής διαδικασίας αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2011. Το έργο, όπως είναι γνωστό, έχει προταθεί για ένταξή του στο ΠΕΠ Αττικής με χρόνο εγκατάστασης και λειτουργίας το τέλος του 2013.
|
| |||||||
|