printsend by mail










Είστε εδώ: Εφοπλιστής | Κύριο Άρθρο

Κύριο Άρθρο

Αμοιβαία στήριξη

Η τροπολογία που εισήγαγε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τον Οκτώβριο σχετικά με τη φορολόγηση των εφοπλιστών βάζει τέλος σε μια εκκρεμότητα που απειλούσε τη σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας ανάμεσα στην εφοπλιστική κοινότητα και την πολιτεία. Η συνεισφορά των 420 εκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα τέσσερα χρόνια χαρακτηρίζεται μεν οικειοθελής, αλλά είναι δεσμευτική. Ορθώς ο υπουργός τόνισε ότι με την τροπολογία αυτή καλύπτεται ο δημοσιονομικός στόχος που έχει τεθεί, διατηρείται η συνταγματική κατοχύρωση του tonnage tax, ενώ εμπεδώνεται το αίσθημα ασφάλειας για τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στη ναυτιλιακή κοινότητα και την ελληνική πολιτεία. Οφείλει βέβαια και η εφοπλιστική κοινότητα να αναγνωρίζει και να μην ξεχνά τη στήριξη της ελληνικής πολιτείας εντός και εκτός συνόρων. Η στήριξη οφείλει να είναι αμοιβαία.

Βέβαια, η συζήτηση στη Βουλή ανέδειξε για μια ακόμη φορά την άγνοια των πολιτικών περί τη ναυτιλία, άγνοια ή σκοπιμότητα η οποία οδηγεί σε άγρια πολιτική και κομματική εκμετάλλευση του θέματος της φορολόγησης των εφοπλιστών. Ένα θέμα που έχει τεθεί επί τάπητος πολλές φορές, για ένα φορολογικό καθεστώς που έχει αμφισβητηθεί παντοιοτρόπως και ποικιλοτρόπως. Αποδείχτηκε όμως, παρά τους κατά καιρούς κραδασμούς, ανθεκτικό, αποτελεσματικό και επιτυχές ως προς τα εθνικά μας συμφέροντα. Η κατάργησή του άλλωστε δεν θα οδηγούσε σε αύξηση των φορολογικών εσόδων, αλλά σε φυγή από τη σημαία και αύξηση της ανταγωνιστικότητας άλλων ναυτιλιών, εντός και εκτός Ευρώπης, οι οποίες εποφθαλμιούν τη δική μας πρωτιά.

Η ελληνική ναυτιλία άλλωστε, όπως και η διεθνής, αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις σήμερα και είναι «ανάγκη να υπερασπιστούμε θεσμούς μακροχρόνιους και μοναδικούς», όπως επισήμανε ο πρώην πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Γιάννης Κ. Λύρας σε ομιλία του στο Συνέδριο Ναυτιλίας και Ναυτικού Δικαίου που πραγματοποιήθηκε στη Νάπολη στις 7-8 Οκτωβρίου (σελ. 52). Ο κ. Λύρας τονίζει τη συγκρουσιακή διάσταση ανάμεσα στη διεθνή ναυτιλιακή παρακαταθήκη και τις νεόκοπες –ευρωπαϊκές κυρίως– πολιτικές πρωτοβουλίες. Υπεραμύνεται του κύρους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, αντιτίθεται στην τοπικιστική στάση χωρών ως προς την κανονιστική-νομοθετική ρύθμιση της ναυτιλίας, την οποία και αποδίδει σε συγκάλυψη προστατευτισμού, εθνικών επιδιώξεων ή πολιτικής σκοπιμότητας. Τέλος, θεωρεί ότι η ναυτιλία καθίσταται έρμαιο του παιχνιδιού εξουσίας μεταξύ των ευρωπαϊκών οργάνων, και αμφισβητεί τη διαφάνεια και δημοκρατικότητα στη λήψη αποφάσεων της Ε.Ε. και των οργάνων της.

ΒΑΣΩ ΑΡΜΟΓΕΝΗ

Αρχική σελίδα | Γιατί Εφοπλιστής | Τρέχον τεύχος | Αρχείο τευχών | Συνεντεύξεις | Συνδρομές | Επικοινωνία